lauantai 9. lokakuuta 2010

Protect Me From What I Want

Kovis-minä :D Ihanasti sopivat toisiinsa nuo hattu, mekko ja seinä.

Käytiin tänään vähän shoppailemassa Ylivieskassa. Oli muuten kivaa, mutta rahaa meni ihan liikaa :/ Mun säästötouhu ei oikein onnistu. En oo ees pariin päivään merkannu siihen vihkooni niitä mun ostoksia, kun niitä on ollu niin paljon! Onneks kaikki kuitit on kuitenkin tallella, joten kohta se on kai kohdattava totuus silmästä silmään ja kirjattava ylös kaikki fiksuakin fiksumat ostokseni... Alan myös taas kuvaamaan KAIKKI ostokseni tänne blogiin, pysynpähän ees vähän mukana tässä määrässä.

Mulla on tällä hetkellä niin paljon karkkia, että selviän niillä oikeasti varmaan monta viikkoa. Eli se on jo paljon! Kuvassa ostoksia Kärkkäiseltä, Alkosta ja Lidlistä.


Ostin 11 leffaa. YKSITOISTA!!!! Ei tsiisus.
- Lord of War, yksi parhaita katsomiani leffoja. Ja Nicolas Cage! 7,90.
- Wall Street, en oo nähny, enkä ees tiiä miks ostin tän. Jotenkin mua kiinnosti tää kun luin arvosteluja siitä kakkososasta ja nyt ku näin tän kaupassa, niin ostin tän. niin yksinkertaista se on. Mut tässä on Charlie Sheen, se on huippu :D 7,90.
-Moulin Rouge! Oon kattonu tän vaan kerran ja sillonkin olin niin kuumetokkurassa,etten muista tästä mitään. 5,90.
- Syvällä pelissä vol.1. Mun oli PAKKO ostaa tää, kun tässä on Trilogian haastattelu. 5 euroa.
- Lahjakas Herra Ripley. "Better to be a fake somebody than a real nobody." Matt Damon, Jude Law ja vain 2,5 euroa!
- Highway (suomeksi nähtävästi Vaarojen valtatie?), vaikuttaa aika paskalta, mut tässä on Jared Leto JA Jake Gyllenhaal. 2,50.
Sit viis leffapokkaria kympillä: Family Man, Domino, The Last Legion? (Colin Firth), Salaisen agentin tunnustukset ja Step up 2.


Kirpparilta Brookerin mekko, 10 euroa. Vähän turhan kallis näin jälkikäteen ajateltuna.




T-paita, 1 euro. Tossa edessä lukee "Life is a game" ja sivussa "Girl ruined". Syvällistä.



Tuulitakki, euron. Tallille!




Pitsipaita, euron tämäkin.



Värikäs tunika, eli mulle mekko, 1,5€.




Huivi, euron ja tommoset kuminauhalahjehousut, kaksi euroa.




Lähdin tosiaan ostamaan vain tuota Raappanan levyä. No löytyihän se(kin). Maksoi 16,90. Avaimen Punainen tiili kirpparilta, 2€. Tappava säde-kirja euron, heppakirja 70 senttiä.



Patterilaturi 5€, kuulokket 4,90, langat 1,50 ja 0,50, kuminauha 1,50 ja neulat 50 senttiä. Ompelujutut kirpparilta, muut Kärkkäiseltä.



!!!! 2 euroa.


Olisko kellään vinkkejä säästämiseen/shoppailun hillitsemiseen? Mulla ei nähtävästi ole minkäänlaista itsehillintää. Ihan huono olo tuli tästä järjettömästä rahankäytöstä.

2 kommenttia:

Anna kirjoitti...

Mä oon luonnostani aika pihi, että en tiiä auttaako tää, mutta. Kun mä oon ostamassa jotain, mä katson sitä tavaraa tooooodella kauan ja mietin mihin käytän sitä, missä käytän sitä, mihin aion laittaa sen kun meen kotiin, jne... Etenkin kun oikeen tarkkaan mietin mihin sen kotona laitan ja missä se on esim. kuukauden päästä, tuun usein siihen tulokseen, että en tee sillä tavaralla todellisuudessa paskaakaan. Ku mulla on ihan hirvee shoppailuhimo, nostan 20€ ja meen kirppiselle ja shoppailen sillä. Meen aina sillon Hervannan kirppikselle, koska siellä ei käy kortti ja automaatti on ihan saatanan kaukana.

Muuten en osaa auttaa, hajoa köyhyytees! :D

MOENDE kirjoitti...

Haha :D No mulla toi "tarvinko tätä oikeesti"juttu ei oikeen toimi, koska eniten mulla menee rahaa leffoihin, levyihin ja vaatteisiin, joista mitään en oikeasti tarvitse. Mut pitää nyt yrittää välttää noita shoppailupaikkoja ja käydä vaikka kierrätyskeskuksella jos on pakko.