Näytetään tekstit, joissa on tunniste projektit. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste projektit. Näytä kaikki tekstit

lauantai 2. lokakuuta 2010

Last night a dj saved my life

Normaalisti vapaapäivät on yhtä juhlaa. Sillon saa laiskotella ja on aikaa tehdä kaikkea kivaa, kuten esimerkiksi kirpparikierroksia. Mut kirpparikierroksistakaan ei oo pahemmin iloa ilman rahaa. Paskat.


Tässä asussa kävin tänään kaupassa. Toi hame on siitä H&M:n paketista.

Oon yrittäny epätoivoisesti keksiä rahanansaitsemiskeinoja, mut ei oo oikeen onnistunu :/ Mulla ei oo oikein mitään myytävää tavaraa, en osaa tehä mitään käsitöitä tms. eikä mulla oo muutenkaan mitään erikoistaitoja. Osaan hoitaa eläimiä ja lapsia, siinä kaikki. Olisko kellään mitään rikastumisvinkkejä?

Jotain hyvää tässä päivässä on sentään ollu. Keksin nimittäin lisää mahdollisia tulevia ammattejani. Mun unelma-amatti olis sellanen, missä sais jonkin verran toteuttaa itseään (vihaan tuota sanontaa), missä sais olla melko itsenäinen, missä ei hirveesti oltais ihmisten kanssa tekemisessä, mikä ei fyysisesti olis hirvittävän raskasta, missä sais pukeutua omiin vaatteisiinsa, missä ei olis tiettyjä työaikoja ja missä sais matkustella jonkin verran. En vaadi paljoa.



Radiotoimittaja/-juontaja oon halunnu olla jo ylä-asteelta asti ja muutenkin toimittaja, nykyään ehkä enemmänkin musiikki- tai muun erikoislehden toimittaja. Tää haave ei kuitenkaan oo kovin toteuttamiskelpoinen kun tää kirjoittaminen tökkii näin pahasti. Ja mun ääni ei oo mikään maailman kaunein. Löysin muuten mun suosikeista videon meidän penkkareista, siks oon nyt näin tietoinen oman ääneni kauheudesta.


Tänään tajusin, mikä mun unelma-ammatti olis. DJ! Tykkään työskennellä öisin, tykkään musiikista, tykkään hengailla baareissa selvin päin jne... Mulla ei ehkä oo mikään maailman omaperäisin musiikkimaku, mut en mä mikskään oikeaks dj:ks haluiskaan, vaan ihan vaan sellaseks baari-dj:ks. Mitenhän sellaseks pääsee?


Toinen mahdollinen ammatti olis kirjastotäti. Rakastan kirjastoja ja asioiden aakkosjärjestykseen laittamista, eiks se riitä? :D Mut siinä on kyl ne tietyt työajat, kuten tietty tavallaan näissä kaikissa on. Ja ehkä se ei olis kovin jännää.
Todennäköisesti opiskelen kääntäjäks (=työttömäks) ja raadan jossain tallilla loppuikäni. Hieno homma.

torstai 30. syyskuuta 2010

This is the life everybody ask for

Paska päivä. Heräsin suurella vaivalla aamulla päästäkseni kouluun katsomaan maailman tylsintä leffaa (Solaris, en todellakaan suosittele) ja kuuntelemaan jotain vielä tylsempää seminaaria, josta kyllä skippasin puolet. Mulla olis myös ollu venäjän kurssi nyt illalla, mutta en jaksanut mennä sinnekään, kun vitutti niin paljon.


Vitutuksen aiheena on se, että mulla on edessä kolme vapaapäivää (huomenna meillä ei oo koulua), eikä mitään tekemistä. Tai no tietysti on jotain siivoamista yms, mutta... Olisin mennyt Tampereelle, mutta koin melko ikävän yllätyksen kurkistaessani nettipankkiin. Tililtäni oli hävinnyt VIIKOSSA lähes 300 euroa. MITÄ VITTUA? Tietää kyllä mihin ne on menny...


Meinasin myös saada itkupotkuraivarin, kun huomasin, että vaatteeni alkavat olla taas melko tiukkoja... Oon lihonu täällä ihan mielettömästi, kun vaan syön jotain herkkuja koko ajan. Mutta tähän tulee nyt muutos! Uusi elämä vol. 1879 alkaa NYT.


Aloitan tälläisen ostospäiväkirjan pitämisen, niin pysyy edes jonkinlainen tolkku tässä törsäämisessä. Ja kortilla makselu on myös niin pahasta, mä en ainakaan ikinä tajua sitä rahamenon määrää silloin.
Aion myös rueta liikkumaan vähän enemmän. Tänään kävinkin jo pienellä lenkillä. Harmi vaan, että kaikki säännölliset harrastusryhmät ovat jo alkaneet, joten niihin ei varmaankaan enää pääse. Yksin on niin vaikea saada aikaiseksi yhtikäs mitään. No, kunhan se heppa tulee tänne, niin ainakin sitä kämpän ja tallin väliä tulee kuljettua :)

lauantai 26. kesäkuuta 2010

Going through changes

Minä täällä vihdoinkin, hei! Mulla on taas netti oikutellut pari päivää, joten en oo saanu kirjoiteltua :/ Nyt tuleekin tämmönen megapostaus kun tässä on parin päivän asioita :) Juhannus on sitten vielä asia erikseen!


Leikkasin tässä yks päivä ruohoa ENSIMMÄISTÄ KERTAA ELÄMÄSSÄNI. Ja joo, oon tosiaan asunu omassa kämpässä rivitalossa jo melkeen kolme vuotta, joten joku voi hieman ihmetellä miten tää on mahdollista... Mut ennen tätä joku muu on aina hoidellu mun pihan, tänä vuonnakin mun piha kerkesi kasvaa melkoiseksi viidakoksi ennen kuin tartuin toimeen :D Harmi tosiaan etten muistanut ottaa sellaisia "ennen" kuvia.


Jälki ei tosiaankaan ole mitään täydellistä, mutta onpahan nyt edes vähän siistimpi! Tää pihanlaitto ei tosiaankaan ole mikään mun vahvin ala.

Mun piha taitaa kuitenkin yhä edelleen olla naapuruston häpeäpilkku, täällä on nimittäin muilla ihan älyttömän hienot pihat. Ihan mun vieressä asuu vielä semmonen mummeli, joka rakastaa kukkia, joten voitte kuvitella miten karulta mun piha näyttää sen jälkeen...




Mun takapiha on lähinnä sammalta, joten se näytti melkeen paremmalta ollessaan sen reiteenulottuvan ruohikon peitossa... Mun on kyl pitäny tehä tälle vaikka mitä, mut ongelmana on se, et mun kaikki pihatarvikkeet on ulkovarastossa, jonka avaimen oon hävittänyt :D





Tässä on sitten päivän asu öööö... torstailta? Joo, se oli torstai, sillä muistan ku olisin käyny kirjastossa, mut se oli KIINNI. Siis juhannusaaton aattona? Haloo! Mä vihaan juhannusta, se on ehkä maailman tylsin juhla ja sillon kaikki suomalaiset jotenkin sekoaa ja luolailee jossain mökillä. Nimim. en oo ikinä käyny missään mökillä eikä oo aikomusta/halua käydäkään. Kaupunkijuhannus!!!


Tää mun asu nyt ei oo mikään hienoin, mut kuvautin tän nyt kuitenkin kun oli kerrankin oikeen kuvaaja ja kaikki. Mä siis olin siivonnu ennen tätä, siksi tommonen jumppa-asu.
Koru BikBok, tunika Only, legginssit Gina Tricot, kengät kirppari
Noi kengät oli muuten oikeesti melkeen samanväriset ku toi paita ja kummassakin oli valkeita palloja. Mätsäys on iloni.

Maussi!



Ai niin, sit mä tosiaan siivosin. Mulla on nyt tavoitteena semmonen vähän aikuisempi kämppä. Niinpä järjestelin mun dvd:t ja lehdet.



Maussi luonnollisesti ojensi auttavan tassunsa jälleen kerran :)




Laitoin kaikki Demit, Suosikit, Miss Mixit yms. piiloon ja jätin näkyville vaan Oliviat, Trendit,
Velit ja Rumbat.


Järjestelin myös leffat sillee et tuolla vasemmassa reunassa on kaikki pelottavat ja sit se lievenee sillee et oikeassa reunassa on kaikki aivottomat komediat ja piirretyt :D



Nyt yks nurkka mun kämpästä on aika siisti, vai mitä?


Tekemistä kuitenkin riittää vielä...

maanantai 14. kesäkuuta 2010

You know me better

Voi että mulla menee taas kovaa. En oo varmaan viikkoon noussu sängystä ennen kahtatoista ja muutenkin oon vaan lötväillyt. Tänään heräsin onneks just vähän ennen Tanska-Hollanti-peliä (oon siis aika kova jalkapallon katselija). Niin, kyseinen pelihän alkoi 14.15...

No pelin jälkeen ajattelin sitten tehdä jotain suht hyödyllistä ja suuntasin kirpparille tarkoituksena löytää esim. kumpparit ja sadetakkit Provinssia varten.


Tuo mekko oli tänään ensimmäistä kertaa päällä, ja huomasin että se on SEKÄ kaula-aukoltaan heruttava, läpinäkyvä ETTÄ hieman lyhyt. Muuten se oli varsin kiva :D ja kuvista kiitokset Ainolle :)

MUTTA NUO KENGÄT. En tiiä onko mun jalka jotenkin kutistunut tässä viime aikoina vai ostanko vaan aina niin paskoja kenkiä halpuuden takia, sillä nämäkään eivät pysyneet kävellessä jalassa. On muuten aika hemmetin ärsyttävää käydä asioilla tämmösillä paskakengillä, ylämäkien hiippailusta puhumattakaan. On ainakin kunto kasvanut viime aikoina, kun on ollut pakko pyöräillä kaikki ylämäet ylös kun kengät ei pysy kävellessä jalassa...
Mekko & sukkahousut H&M, kengät andiamo, takki kirpparin ILMAISLAATIKKO
Niin ja eihän se ostoslakko tietenkään kestänyt... Kukaan ei varmaan ole kovin yllättynyt? Sadevermeitä ei löytynyt, yhdet kumpparit olisi löytynyt eurolla (?), mut ne oli kokoa 35 :D


Pitkävartiset Knoxin tennarit, 1 €. No mulla ei ollu ennestään tämmösiä ja nää oli ihan ehjät. Ja halvat. Ja mun kokoa. Tarvitaanko muuta syytä? :D



CD/DVD (Green Day) 90 senttiä, Populäärimusiikkia Vittulanjänkältä-leffa 25 senttiä ja punk-dokumentit olivat muistaakseni 1,20€ ja 0,70€.




Hmmm... Jonkinlaista ihastumista palloihin havaittavissa? Punainen mustilla palloilla koristettu toppi 1 €, valkoinen paita mustilla palloilla 1 €, sininen pitsipaita (teen tästä hameen) 50 senttiä ja valkoiset MUSTILLA SYDÄMILLÄ koristetut sivuverhot yhteensä euron :) Noi verhot on ihanat. Toi toppi taitaa olla ainut asia, minkä voin pukea päälleni vaikka heti... Mut en ostanut hirveesti vaatteita, se on edistystä. Vai pitäiskö sanoa, et kerrankin ostin jotain muutakin ku vaatteita.



Joo ja sit löysin tän H&M:n mekon, joka mun piti palauttaa, mut unohin ja nyt on auttamatta liian myöhäistä... Tää on kyl muuten tosi kiva, mut täähän on tosiaan rikki.



Eli kaks tommosta viiltoa löytyy ja ne on vielä tossa rinnan päällä sillee, et ne tulee just sopivasti siihen tissin alle... En siis oikein tiiä miten ton vois korjata kun ei tuohon oikeen viitsi mitään peitejuttua laittaa... Jos toi ois vähän ylempänä niin vois laittaa siihen jonkun koristekukan tai jtn. Ideoita?


Tämmönen mekko tosiaan. Tykkään, tykkään.




Mun projekti-hylly alkaa näyttää pahaenteisen täydeltä... Pitäis varmaan tehdä asialle jotain. Ja nyt oikeesti se ostoslakko käyntiin! Tosin aion ostaa Provinssista Pendulumin paidan, jos on jotain hienoja, mut kaikki tämmöset pienet höpölöpö-ostokset pitää jättää väliin.

lauantai 12. kesäkuuta 2010

Home sweet home

Minulta puuttuu kokonaan sellainen sisustus-/pesänrakennusvietti. Tai itse asiassa se pesäily/luolailu onnistuu kyllä mainiosti. Minulla on pakonomainen tarve keräillä vaatteita, kenkiä, lehtiä, kirjoja, CD-levyjä ynnä muuta krääsää. Vihaan siivoamista. En raaski heittää mitään pois. En halua laittaa rahaa huonekaluihin, koska nekin rahat voi laittaa vaatteisiin, kenkiin, lehtiin yms.

Ei siis ole mikään ihme, että kämppäni on suoraansanottuna melkoinen läävä. Ja säilytän suurinta osaa tavaroistani pahvilaatikoissa... Tässä näkyy käytävä. Mullahan on niin iso kämppä, että täällä on tämmönen käytäväkin :D


Mun sisustuksen pääpaino on julisteissa ynnä muissa seinäkoristeissa. Seinät on kivoja, kun niihin ei keräydy mitään roinaa.

Vaatekaapit. Huomatkaa mustavalkoinen miesgalleriani keskimmäisen kaapin ovessa.



Vessaa en esittele, se on yksinkertaisesti liian kaamea.









Nukun siis tuossa sohvalla. Tuo on siis puuta, rikki ja siinä on 8 cm paksu patja. Olen nukkunut siinä nyt jo 1,5 vuotta. Voitte uskoa, että selkäni on hieman paskana. Niin ja vihaan noita mattoja.





Ruokapöytä, jonka ääressä ei varmaan ikinä ole syöty, koska siinä ei ole TILAA. Niin ja mikä on tuo Pringles-purkki tuolla pöydän alla?



Iloinen keittiöni :D Yleensä hyvin, hyvin sotkuinen. En vietä tässä osastossa hirveästi aikaani, yleensä käyn korkeintaan tuossa jääkaapilla.




Oon tehnyt taas suuren päätöksen. Yritin tänään siivota, mutta huomasin sen lähes mahdottomaksi tehtäväksi. MUN VAAATTEET JA KENGÄT EI VAAN YKSINKERTAISESTI MAHDU MIHINKÄÄN! Niinpä ajattelinkin taas yrittää pientä ostoslakkoa (viimeksihän se ei onnistunut kovinkaan hyvin) ja keskittyä muun muassa entisten vaatteideni tuunailuun ja kotini sisustamiseen.
Jo tuo sana sisustaminen aiheuttaa kylmiä väreitä :D No, tästä se lähtee! Vinkkejä, vertaistukea ja kannustusta otetaan vastaan.

maanantai 31. toukokuuta 2010

Kohti ääretöntä ja sen yli!

Tänään otin vihdoin ja viimein itseäni niskasta kiinni ja päätin tehdä jotain operaatio lakkiaismekon suhteen. Olin kuitenkin kerrankin (!) järkevä ja aloitin ompelemisen opettelun jostain muusta kuin siitä juhlamekosta :)

Jeps, eli tälläisen IHANAN tirehtöörimekon ostin joskus kirpparilta, maksoi euron :) En kuitenkaan lämmennyt täle tulppaanialaosalle, vaan jo ennen ostamista päätin lyhentää helmaa noiden röyhelöiden mittaiseksi.


Laitoin tän kuvan vaan mun säärien takia. SIIS KATTOKAA NYT. Joko oon niin väsynyt etten nää mitään tai sit toi kamera huijaa, mut miten noi jalat näyttää noin ruskeilta? :O niin ja villasukat pitää tytön tiellä kesälläkin!

Sain oman ompelukoneen viime jouluna lahjaksi ja otin sen vasta nyt pois paketista... Hupsista.


Löysin vieläpä tollasta melko täydellisesti mekon väriin sopivaa lankaa, mutta se ei heti halunnu oikein puolaantua... Hups :D




Toisella yrityksellä puolaaminen onnistui ongelmitta, mutta lanka loppui! Meni tuohon söhräykseen niin paljon hukkaan... Sit en löytäny saksiakaan, joten inspiraatio vähän katosi. No, datailin sit vähän ja kävin lenkillä yms. Sit joskus puolen yön jälkeen inspiraatio tuli takas :D





Löysin saksetkin! Noi on siis mun ainoat sakset ja ne on ala-asteelta pöllityt PAPERISAKSET. Niin ja leikkasin vaan coolisti tuosta helmasta ylimääräisen osuuden pois :)




Leikkausjälki oli aika mielenkiintoista... Pitääpä ehkä hommata paremmat sakset!




Eeva oli aika helppokäyttöinen, mutta pelottava! Tää pitää ihan järkyttävän kovaa ääntä (naapurit varmasti tykkäs mun yöllisistä omepluhetkistä) ja mennä huristi hirveetä kyytiä! Pelotti ihan.





Niin ja ompelin valkosella ylälangalla :D Tuo jälki ei oo mitään maailman siisteintä, mutta eipä tuo haittaa.


Niin ja ompelin siis nurjalta puolelta, jolloinka oikealle puolelle tuli toi vihreä lanka. Eikö oo yllättävän siisti lopputulos? Oon aika hemmetin ylpeä itestäni just nyt. Ja ompeleminen oli kivaa!




Ei tätä mekkoa ehkä siltikään tuu paljoo käytettyä, tää kun ei varsinaisesti oo mikään kaupassakäyntimekko... :D Pituuskin kun on mikä on. Mut minä tykkään ja sehän se on tärkeintä!



Vähän epätasainen on tuo helma tuosta takaa, mutta mitäs pienistä. Se on vaan harkittu yksityiskohta ;)


Toivottavasti tulee joskus käytettyä! Jossain festareilla ehkä?

Festareista tulikin mieleeni, että mun Provinssistä tulee aika kiireinen! Oon nimittäin kuunnellut niitä ennestään tuntemattomia bändejä sitä Spotify-listaa tehdessäni, ja oon löytäny vaikka mitä mahtavuuksia! Täytyy siis varautua siihen, et juoksentelen siellä vaan keikalta toiselle koko ajan! Säästyypähän ainakin rahat ;)