maanantai 31. toukokuuta 2010

Kohti ääretöntä ja sen yli!

Tänään otin vihdoin ja viimein itseäni niskasta kiinni ja päätin tehdä jotain operaatio lakkiaismekon suhteen. Olin kuitenkin kerrankin (!) järkevä ja aloitin ompelemisen opettelun jostain muusta kuin siitä juhlamekosta :)

Jeps, eli tälläisen IHANAN tirehtöörimekon ostin joskus kirpparilta, maksoi euron :) En kuitenkaan lämmennyt täle tulppaanialaosalle, vaan jo ennen ostamista päätin lyhentää helmaa noiden röyhelöiden mittaiseksi.


Laitoin tän kuvan vaan mun säärien takia. SIIS KATTOKAA NYT. Joko oon niin väsynyt etten nää mitään tai sit toi kamera huijaa, mut miten noi jalat näyttää noin ruskeilta? :O niin ja villasukat pitää tytön tiellä kesälläkin!

Sain oman ompelukoneen viime jouluna lahjaksi ja otin sen vasta nyt pois paketista... Hupsista.


Löysin vieläpä tollasta melko täydellisesti mekon väriin sopivaa lankaa, mutta se ei heti halunnu oikein puolaantua... Hups :D




Toisella yrityksellä puolaaminen onnistui ongelmitta, mutta lanka loppui! Meni tuohon söhräykseen niin paljon hukkaan... Sit en löytäny saksiakaan, joten inspiraatio vähän katosi. No, datailin sit vähän ja kävin lenkillä yms. Sit joskus puolen yön jälkeen inspiraatio tuli takas :D





Löysin saksetkin! Noi on siis mun ainoat sakset ja ne on ala-asteelta pöllityt PAPERISAKSET. Niin ja leikkasin vaan coolisti tuosta helmasta ylimääräisen osuuden pois :)




Leikkausjälki oli aika mielenkiintoista... Pitääpä ehkä hommata paremmat sakset!




Eeva oli aika helppokäyttöinen, mutta pelottava! Tää pitää ihan järkyttävän kovaa ääntä (naapurit varmasti tykkäs mun yöllisistä omepluhetkistä) ja mennä huristi hirveetä kyytiä! Pelotti ihan.





Niin ja ompelin valkosella ylälangalla :D Tuo jälki ei oo mitään maailman siisteintä, mutta eipä tuo haittaa.


Niin ja ompelin siis nurjalta puolelta, jolloinka oikealle puolelle tuli toi vihreä lanka. Eikö oo yllättävän siisti lopputulos? Oon aika hemmetin ylpeä itestäni just nyt. Ja ompeleminen oli kivaa!




Ei tätä mekkoa ehkä siltikään tuu paljoo käytettyä, tää kun ei varsinaisesti oo mikään kaupassakäyntimekko... :D Pituuskin kun on mikä on. Mut minä tykkään ja sehän se on tärkeintä!



Vähän epätasainen on tuo helma tuosta takaa, mutta mitäs pienistä. Se on vaan harkittu yksityiskohta ;)


Toivottavasti tulee joskus käytettyä! Jossain festareilla ehkä?

Festareista tulikin mieleeni, että mun Provinssistä tulee aika kiireinen! Oon nimittäin kuunnellut niitä ennestään tuntemattomia bändejä sitä Spotify-listaa tehdessäni, ja oon löytäny vaikka mitä mahtavuuksia! Täytyy siis varautua siihen, et juoksentelen siellä vaan keikalta toiselle koko ajan! Säästyypähän ainakin rahat ;)

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Voi tuo sun tohellus on niiin söpöä :) Ja tuo mekko kanssa, vaikka olinkin sen tulppaanialaosan kannalla (se nyt vaan olis ollut siisti :'DD). Go Eeva!

-K
(ps, onko se mun hammastahna vielä sulla?)

MOENDE kirjoitti...

K, näet kai itsekin, että se tulppanialaosa oli HIRVEÄ! Ja kai se täällä jossain on :D