tiistai 13. huhtikuuta 2010

You say yes, I say yes

Heippa!

Elämäni on nyt pikkuhiljaa palannut normaaliin, mikä tarkoittaa töitä, töitä ja töitä. Niinpä minulla ei taas vaihteeksi olekaan paljoa esiteltävää, mutta päätin tehdä tälläisen joka blogissa esiintyvän 100 asiaa minusta-jutun.



001. Mun etunimi on aika harvinainen, joten en halua julkistaa sitä. Ida on kuitenkin mun toinen nimi ja mun lempinimi on Elli.
002. Pienenä mua kutsuttiin Iidaksi. Elli-nimen sain vasta kun muutimme tänne Savoon.
003. Pienenä vihasin mun nimeä, koska se oli niin erikoinen. Nykyään tykkään siitä aika paljon, koska se erottuu joukosta ja jää mieleen. Yleensä ihmiset muistaa mun nimen sen kerran kuultuaan. Voi se tietty johtua myös mun säkenöivästä persoonallisuudestanikin :D
004. Oon aika itserakas ja kuitenkin mulla on ihan helvetin huono itsetunto. Ristiriita?
005. Rakastan Ruotsia ja olisin halunnu syntyä suomenruotsalaiseks. Svenska talande, bättre folke!!!
006. Haluan tulla isona tosi rikkaaksi.
007. Mua yleensä luullaan aika rikkaaks mun nimen takia, siinä on semmonen aatelinen vivahde :D
008. Tienaan enemmän ku mun äiti, mut silti mulla on aina vähemmän rahaa.
009. Oon siis ihan hirvee tuhlari ja muutenkin aika holtiton rahankäyttäjä.
010. Oon ihan hullu tekemään töitä.
011. En tiiä mitään ihanampaa ku itsensä oikein kunnolla väsyttäminen, mielellään ruumiillisella työllä vielä.
012. En pääse töihin mihinkään muualle ku talleille vaikka oon ihan helvetin hyvä työntekijä. Tällä hetkellä oon töissä kahella tallilla ja pääsisin millon vaan töihin vielä kahelle muulle.
013. Mun on pakko tehä töitä koko ajan ku oon töissä tai muuten mun omatunto rupee kolkuttamaan. En siis tosiaankaan pidä mitään "tupakkataukoja".
014. Valitan aina hirveesti mun työstä vaikka oikeesti tykkään siitä.
015. Mulle ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella.
016. Tykkään eläimistä.
017. Ja lähes poikkeuksetta eläimet myös tykkää musta.
018. Mulla on tällä hetkellä kaks kissaa, Maussi ja Peba.
019. Haluaisin ihan hirveesti myös koiran, sen nimeks tulis Tilda.
020. Mun kaverilla olis yks koiranpentu vailla kotia...
021. Mulla on myös shetlanninponi, jonka nimi on Omppu.
022. Ostin Ompun omilla rahoillani ku olin kuusvuotias.
023. Se makso 500 mrk. (Ostin sen siis äitiltä :D)
024. Äiti luuli et mulla menis joku pari vuotta aikaa siihen et säästäisin rahat.
025. Säästin joka ikisen pennin jonka sain ja sain kasaan 250 mrk.
026. Pyysin loput mummolta joululahjaks...
027. Ja ostin Ompun :D
028. Oon aika katkera siitä, et mun sisarukset on saanu omat ponit ihan "ilmaseks".
029. Oon muutenkin tosi kateellinen ihminen.
030. Mun mielestä mun elämä on ihan supervaikeaa ja kaikilla muilla on aina paljon helpompaa ku mulla.



031. Olin pienenä tosi lahjakas ratsastaja. Tai no vähän vanhempanakin vielä...
032. Mulla ei ikinä ollut omaa kisahevosta, vaan ratsastin aina jollain ex-ravureilla tai poneilla.
033. Lopetin ratsastuksen joskus yläasteen lopussa.
034. En oikein itsekään tiedä/muista miks.
035. Ratsastuksen lopettamisella tarkoitan siis tunneilla käymisen lopettamista.
036. Omilla hevosilla ratsastelin maastossa ja mulle tuli hirveitä virheitä, joista on nyt tosi vaikeeta päästä eroon.
037. Oon siis nyttemmin jatkanut ratsastusta.
038. Mut on viety kolme kertaa ambulanssilla sairaalaan sen jälkeen ku oon rymynny hevosten kanssa :D
039. Multa on murtunu muutama kylkiluu, reisiluu, solisluu ja pari varvasta.
040. Vihaan sairaaloita ja lääkäreitä.
041. Viimeks lääkärissä käydessäni sain itkuraivarin :DDDD
042. Mulla on muutenkin tapana saada ihan järkyttäviä raivareita ja/tai itkukohtauksia.
043. Oon ehkä hieman maanis-depressiivinen.
044. Käytän ihmisiä aika häikäilemättömästi hyväkseni.
045. Oikeesti oon kuitenkin ihan tosi kiltti! :)
046. Vihaan rasismia yli kaiken.
047. Oon luonnostani melko tumma (mulla on siis oikeesti tummanruskeat hiukset) ja rusketun aika helposti.
048. Mua on luultu muun muassa venäläiseks, virolaiseks, italialaiseks ja mustalaiseks.
049. Oon kuitenkin ihan täysin suomalainen, mikä on aika tylsää :D
050. Mun äiti on syntynyt Australiassa!
051. En oo ikinä tavannu isääni.
052. Mulla ei oo hirveen hyvät välit äitiini.
053. Mulla on kaks pikkusiskoa ja yks pikkuveli.
054. Oon huomannu, että tykkään niistä oikeastaan aika paljon.
055. Muistutan ihan hirveästi äitiäni niin ulkonäöltäni kuin luonteeltanikin.
056. Se on tosi ärsyttävää, koska mut sekotetaan jatkuvasti siihen ja me molemmat suututaan tosi herkästi.
057. Niin, siis suutun tosi herkästi.
058. Yleensä myös lepyn melko nopeasti.
059. Osaan tosin olla pitkävihainenkin.
060. Oon tottunut saamaan tahtoni läpi joka asiassa.
061. Olin pienenä tosi hemmoteltu kakara. Ja ihan vähän olen sitä ehkä vieläkin...
062. En haluaisi kasvaa aikuiseksi.
063. En tiedä mitään hirveämpää kuin vauvat.
064. Mulle myös avioliitto ja kihlautuminen ovat kirosanoja.
065. Yleensäkin sitoutuminen ei oo mun juttu.
066.Sitominen sen sijaan on :D
067. ^^ Mulla on ihan superpaskoja läppiä.
068. Mun lempisarjis onkin Fingerpori.
069. Kyllästyn tosi nopeasti kaikkeen, enkä yleensä jaksa paneutua asioihin kovinkaan kauaa.



070. Kyllästyn myös ihmisiin.
071. Jos olen liikaa jonkun tietyn ihmisen seurassa, niin minua alkaa ärsyttää hänessä KAIKKI!
072. Sanon yleensä mielipiteeni aika suoraan.
073. Joskus ilkeilen muille ihan huvikseni.
074. Osaan olla tosi ilkeä jos haluan.
075. Minulta myöskin puuttuu täysin empatia-kyky.
076. En siis ole kovinkaan mukava ihminen.
077. Silti aika moni pitää minusta...
078. .. tai sitten he ovat kanssani säälistä, en tiedä :D
079. Ihastuessani olen ihan hirveä ja todella säälittävä stalkkeri.
080. Ihastukseni läsnäollessa en yleensä saa sanaa suustani.
081. Mikä on sinänsä melko sääli, sillä yleensä minuun ihastuvat ne pojat, joita ajattelen vain kavereina ja joiden seurassa höpötän taukoamatta.
082. Mulla on siis selvästi tosi hyvät jutut oikeesti.
083. Oon ihan mielettömän ujo ja toisaalta myös melko rohkea.
084. Mulla on melko likainen mielikuvitus ja mun jutut on yleensä kaksimielisiä.
085. No okei, mun ajatukset on jonkun teinipojan tasolla.
086. Mulla on aika vilkas mielikuvitus.
087. Saatan keksiä ihan päättömiä juttuja mitä vakavimmissa tilanteissa.
088. Oon ollu ihastunu viiteen poikaan elämäni aikana... Oon siis 19.
089. Toisaalta lasken ihastuksiksi vain sellaiset pakkomielteet.
090. Minulle on aivan normaalia olla kiinnostunut vaikka kymmenestä tyypistä yhtäaikaa.

091. Rakastan itsestäni puhumista ja kirjoittamista. Nytkin tää juttu loppuu kesken.
092. Inhoan toisissa ihmisissä ominaisuuksia, joita minulla on.
093. Usein myös teen itse asian, jota olen halveksunut 5 minuuttia aiemmin. Esim. tämän kyselyn xD
094. Haluan tatuoinnin!
095. Ja auton, joka tosin on jo hankinnassa.
096. Rakastan autoja ja autoilua, mutta olen maailman huonoin kuski. ei ole reilua!
097. Olen käynyt yhteensä 5 kertaa inssissä.
098. Pahin painajaiseni olisi elämä keskiluokkaisena perheenäitinä, joka työskentelee jossain mukavassa perusammatissa esim. sairaanhoitajana ja jonka viikon kohokohta on napatanssitunti.
099. Itsenäisyys ja vapaus ovat minulle ehkä tärkeimpiä arvoja.
100. Olen ihana :D

Ei kommentteja: