torstai 17. kesäkuuta 2010

My my, hey hey, rock'n roll is here to stay

Tänään on taas ollu jotenkin tosi saamaton päivä... Ärsyttää ja vituttaa kaikki ja eniten ehkä se, että mun tili on ihan nollilla, tää kämppä on ihan kaaoksen vallassa, mun pakkaaminen on aika vaiheessa(toisin sanoen en oo vielä ees alottanu...) ja lähtö Provinssiin on about 10 tunnin päästä.



Joo mun eväät on nyt aika heikot kun tosiaan loppu ne rahat. Mut ehkä selviän. Okei, juomista olisin mieluusti ottanut hieman enemmän mutta bändejähän tässä ollaan menossa katsomaan! :D



Sääennusteiden mukaan Seinäjoella sataa :// Voihan nenä, mä olisin niin halunnu liihottaa siellä kesämekossa :) Niin ja minähän en omista kumppareita tai sadetakkia, noista yöpymisvehkeista taikka TELTASTA puhumattakaan, mutta onneksi mulla on eräjormakavereita :D



Tällä hetkellä mua oksettaa ja kurkkuun sattuu, ei hitto. Oon varmaan vielä kaiken muun hyvän lisäks tulossa kipeeks, mun sisko nimittäin oli alkuviikosta ollu kipeenä ja nää oireet täsmää aika hyvin. EN HALUA. Mut toisaalta oon ennenkin voinu ajoittaa sairastumiseni tahdonvoimalla, joten nyt pitää vaan etsiä se reipas ja positiivinen festarimieli jostain hyvin, hyvin syvältä ja aloittaa BILEET! :D


Joo, mut tänä vuonna Provinssi on musiikillisesti aika paljon enemmän minun makuuni kuin viime vuonna, silloin menin nimittäin katsomaan aika pitkälti Placeboa. No olihan siellä tietty myös The Crash, Asa ja Don Johnson Big Band ja vaikka mitä muita, mut ei sellasia "pakko nähdä"-tapauksia. Tänä vuonnahan en ensin ollut edes menossa, mutta sitten sain selville, että Pendulum on kiinnitetty sinne. Oon nimittäin halunnu Pendulumin keikalle jo kauan. Ja Cypress Hill sitten oli sitten se viimeinen niitti, eihän sitä vaan VOI missata. Eli nämä kaksi ovat sitä PAKKO NÄHDÄ-osastoa.



Sitten olen vakaasti päättänyt meneväni katsastamaan myös PMMP:n (en oo ikinä ollu näiden keikalla, can't wait!), 30 seconds to marsin (näiden stadionkeikoillekin oon ollu menossa, mut on sit jääny väliin), Villa Nahin (rakastan niitä kahta biisiä, mitkä löytyy Spotifystä :D), Meadow Islandin (ihan uus tuttavuus, tykkään ainakin siitä sinkkubiisistä), Crystal Castelsin (tätä oon jopa kuunellu aikasemminkin), Jätkäjätkät (no tietty!) ja Herra Ylpön Ihmisineen. Jälkimmäisin on sinänsä yllätys, en oo nimittäin ollut kovinkaan suuri fani ennen tätä Provinssiin valmistavaa kuuntelua. Maj Karmasta tykkään yli kaiken, mutta tää Ihmisten eka levy ei oikein kolahtanut. Tätä toista en oo sit suuremmin kuunnellukaan, mut nyt kun ihan ajatuksella kuunteli, niin kolahti kyllä täysillä! Noi Ylpön sanoitukset on vaan niin hyviä.
Sinä kesänä päätin alkaa elämä
kun tapasin sinut
Ja mä pyysin sinua omakseni
tai no piti mutta menetin rohkeuteni
Horros

Minä haluan hieman huvia
Seikkailuja, elokuvia
Sekopäänä hulluna heilua
Ja rakastaa sinua

Sinä haluat hieman huvia
Seikkailuja, leiritulia
Olla nuori ja tanssia nurmikolla
Ja rakastaa minua

Pojat ei tanssi
Saanko mennä sänkyyn tuon tytön kanssa
kun se on niin ihana
Hamartia (oma henk.koht. suosikkini)
(niin ja tuo kohta on vähän irrotettu asiayhteydestä, oikeastihan tuo biisi kertoo pettämisestä :D)


Sit semmosia mitä voin mennä kattomaan jos on aikaa (no mä nyt voin mennä kattomaan ihan mitä tahansa, rakastan live-musiikkia :D) on esimerkiksi Paloma Faith (ne sinkkubiisit on ihan okei, muita en jaksanu kuunella, mut tyyli on jees!), Mew (en oo ikinä päässy sisälle tän bändin musiikkiin, mut ehkä keikalla?), Lauri Tähkä & Elonkerjuu (siis mä oikeesti tykkään näistä, en voi sille mitään :D älkää tappako), Gallows (joskus pari vuotta sitten olisin ollu ihan liekeissä tämmösestä musasta, nykyään en oo enää niin energinen punkrock-fani), A Day To Remember (katso edellinen), Atreyu (oon aina luullu et tää on jotain ankaraa hevimättöä, mut yllätyin positiivisesti) ja Shining (katso myös edellinen). Ja saanko kysyä miks Disco Ensemblen ja Jätkäjätkien keikat on samaan aikaan??? Valitsen Jätkäjätkät, koska en oo ollu ennen ollu kirjaimellisesti niiden keikalla :P


Suuret on suunnitelmat, saa nähdä miten käy! Kuitenkin sammun heti johonkin puskaan ja menee ohi kaikki keikat :D
Missä me ollaan ja miksi me sekoilemme?
Pahoittelen sekavaa kirjoitustani, mutta nyt olen ainakin innoissani! Sehän se oli tän postauksen tarkoituskin ;D niin enkä jaksa tarkistaa, joten kirjoitusvirheitä on varmaan miljoona! HAUSKAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE SADALLETUHANNELLE LUKIJALLENI! :)
Viikonlopun tunnusbiisi: PMMP -päät soittaa

2 kommenttia:

Suvi kirjoitti...

crystal castles ois ihan näkemisen arvoinen tapaus, keikat kuulemma aika... legendaarisia :D jäi provinssit nyt näkemättä, kattoo mitä tolla ruissalolla on tarjottavana...

MOENDE kirjoitti...

Oli kyllä melkoset reivit siellä teltassa :D Ja se laulajan ääni oli aika kuulemisen arvoinen livenä x) Multa taas jää Ruissi väliin, vaikka siellä olis ollu kaikkee kivaa... Mut Ilosaareen olis tarkotus vielä päästä!