keskiviikko 4. elokuuta 2010

Fashion victim?

Oon monesti miettiny, et miten ihmeessä mun aina tekee mieli jonkinlaisia vaatteita just vähän ennen kuin ne tulevat "muotiin" tai siis enemmänkin valtavirran käyttöön. Muistan esimerkiksi kuinka himoitsin pitkään värikkäitä sukkahousuja, joita ei löytynyt MISTÄÄN ja yhtäkkiä niitä olikin joka paikka täynnä. Luonnollisin selitys on tietenkin se, että olen tälläinen muodin edelläkävijä (xD), mutta tosiasiassa kyseessä taitaa olla muotilehtien alitajuinen vaikutus. En tosin lue ollenkaan oikeita muotilehtiä (siis tyyliin Vogueta) ja tämmöisistä muotinaistenlehdistäkin (Trendi, Olivia) luen yleensä vain niitä muita juttuja ja vilkaisen muotikuvat ohimennen. Mutta jostain se vaikutus kuitenkin tulee! Yleensä tosin "hokaisen" nää mainstream-jutut vähän jälkikäteen (mut se onkin just kätevää, ku ne löytyy sit kirppareilta), esimerkiksi korkeavyötäröiset hameet ja shortsit, jotka tulivat muotiin öööö... miljoona vuotta sitten? Noh, himoitsen niitä nyt. Niitteihin, paljetteihin ja eläinkuoseihin en sentään ole (vielä) sortunut, vaikka yritystä on ollut kyllä! Ostin esim. kirpparilta leopardikuosisen hameen, koska se oli muodissa. Annoin sen sit lopulta Kaisalle joululahjaks :D Mut teenpä yhden nolon paljastuksen. Tällä hetkellä haluaisin haalarin. Siis oikeesti! Haalarin. Ehkä odotan kuitenkin vielä hetken ennen sen hankkimista.


Oikeesti en tarvis enää yhtään enemmän vaatteita, koska mun vaatekaapit on ratkeamispisteessä. Mutku ne vaatteet siellä sisällä ei oo hyviä. Alennusmyyntien ja kirppareiden huono puoli on törkeät ylilyönnit ja hutiostokset, joita mun kaapeista löytyy. No kuitenkin, uusin Trendi ja H&M:n syyskuvasto saivat mut himoamaan kaikenlaista jännää.



Tää mekko on ehkä maailman ihanin! Haluaisin tän sekä tämmösenä puuterisena että mustana. Toivottavasti tälle kävis niinku yleensä kaikille mun H&M-mekkosuosikeille, ja kukaan ei ostais näitä ja tää tulis aleen. PIAN! Yleensä kaikki mun himoitsemat mekot tulee ennen pitkää alennukseen ja sit ostan ne "äkkiä ennen ku ne loppuu". Ja sit niitä on siellä vielä vuoden päästäkin.

HIMOITSEN PITSIÄ. Olinko muuten hei tässäkin aikamoinen edelläkävijä kun tein itse sen pitsihameen viime syksynä? Kyllä! Sit mua himottaa myös ihan mielettömästi tollaset paitamekot, en tiiä mikä noiden virallinen nimitys mahtaa olla. Ja tuo vyö. Taisin muuten tilata molemmat.

Mun on pakko saada musta korkeavyötäröinen hame! Mulla on nyt vaan se sininen, ja sitä ei voi yhdistää ihan mihin tahansa. Ja se on sininen. Synkkä musta se olla pitää.




Mulla muuten on tämmönen takki. Ostin sen viime syksynä kirpparilta neljällä eurolla.





Ja tämmöset kengät, maksoivat kirpparilla 2,5 euroa.




H&M:n nettikauppa on siitä pirullinen, että ne vaatteet ei kuitenkaan näytä samalta sit kotona ja mun päällä. Esim. tän laiheliinin päällä toi toppi näyttää ihanalta. Mut noi meikit on aika pelottavat. Tulee ihan Twilight mieleen.

Yhteenvetona nyt haluaisin:
- ronskit mustat kengät (semmoset nahkaset missä on rouhea korko ja sellasia rakoja, semmoset vähän gladiaattorimaiset. Ja mähän muuten vihaan gladiaattoreita)
- kaikkea vaaleanpunaista ja puuterinväristä (Excuse me?)
- kaikkea pitsistä (ja röyhelöistä! Kaikkea romanttista!)
- mustan korkeavyötäröisen hameen
- ruskean nahkavyön (just sellasen safarihenkisen)
- no sen haalarin
- täydellisen nahkatakin (musta, resorit, tarpeeks pitkä ja istuva. Nähtävästi liikaa pyydetty?)
Mun edellinen wanted-lista löytyy muuten täältä. Taisin muuten hommatakin kaikki jutut tosta listasta! :) Ja ihan ensimmäinen täältä. Tuostakin taisin muuten löytää kaiken muun, paitsi sen nahkatakin!

Tein muuten pienen tilauksen H&M:lle, mut siitä lisää sit ku se tulee. Yritin etsiä vähän vaihtelua ja otin vaatteita myös harmaana, mut sit ne näytti niin tyhmiltä et vaihdoin ne mustiks. Mut otin mä myös yhen puuterinvärisen! Ehkä?
Ihanaa kun nää inspikset iskee aina yhen aikaan yöllä, varsinkin kun on kiva ylityöviikko meneillään. Viime yönä olin jo nukkumassa, kun sain mahtavan tatuointi-idean ja sit mun piti nousta ja ettiä se yhestä kirjasta ja kokeilla piirtää se ja sit kokeilla piirtää se mun ihoon tussilla jne. Jee. Tänä aamuna idea ei ollut enää niin hyvä ja ihmettelin mitä harakanvarpaita mulla oli olkapäässä. Mut siis mä oon ottamassa tatuointia. Hei ku päätän mihin.

Ei kommentteja: