perjantai 6. elokuuta 2010

Sounds like a plan to me!

Arvaatkaapa mitä! Tämä moniongelmainen epämääräisestä tilanteesta toiseen ajelehtiva ihmisriekale on vihdoinkin saanut tehtyä jonkinlaisen suunnitelman loppuelämänsä (tai ainakin tän syksyn) varalle! Aplodeja kiitos.








Mulla on jopa kolmiportainen suunnitelma. Tai sit yks pääsuunnitelma ja kaks varasuunnitelmaa, ihan miten vaan sen haluaa sanoa.





Suunnitelma 1. Haapaveden opiston tanssilinja.

Mä rakastan tanssimista, vaikka en osaakaan sitä yhtään. Olis aika hemmetin siistiä osata tanssia oikeasti. Ja tää kestäis siis vaan vuoden.

MUTTA, ensinnäkin, se maksaa. Ja vielä ei oo varmaa toteutuuko toi linja tänä vuonna, kun on niin vähän hakijoita. Ja mun pitäis tehdä tän viikonlopun aikana ennakkotehtävät: 1-3 A4:sen tiivis essee aiheesta Minä ja tanssi sekä video, jossa esittelen itseni monipuolisesti ja esitän 1-2 minuutin pituisen soolotanssin. Anteeks, saanko nauraa?

Mut olishan se aika hienoa omistaa tollanen tanssijan kroppa. Kyllä, aivan varmasti minustakin muovautuisi vuoden aikana tuon näköinen. Ja sitten tollaset kuumat miehet nostelis mua päivät pitkät. Kelpais! Niin ja hei, tuolla tanssitaan balettia. Miettikää, balettia! Ihanaa :)

Toi Haapis on muuten myös sisäoppilaitos. En oikein lämpene ajatukselle. Oon asunu lähes kolme vuotta omassa kämpässä ja nyt pitäis mahdollisesti jakaa huone jonkin kanssa VUODEN ajan? Ei tuu onnistumaan, tunnen itseni sen verran hyvin. Ja sit mun pitäis sijoittaa kissat vuodeks porukoille (nyyh, en selviä ilman niitä) puhumattakaan mun tavaroista. Ei paljoo huvittais viedä niitä säilytykseen porukoiden ullakolle tai autotalliin, jotka kummatkin vilisee jotain rottia. Joten luultavasti mun pitäis hommata oma kämppä tuolta. En muuten ees tiedä missä on Haapavesi o__O


Btw, vähänkö tää kuva on pysäyttävä. Mun päämäärä on tästä eteenpäin elää täysillä niin ettei vanhana tarvis katua. Kuulostaa kliseiseltä, tiedän. Mutta tunnen oloni jo nyt, 19-VUOTIAANA, niin vanhaksi, katkeraksi ja kyyniseksi, että jotain tarvii tehdä. Esim. elää?

Vaihtoehto 2. Savonia (Kuopion amk) International Business
Kyllä vain. Oon aina halunnu olla (tanssijan ja parin muun lisäksi) bisnesnainen. Semmonen tärkeä henkilö, joka kipittää jakkupuvussaan ja korkokengissään palaverista toiseen ja tienaa miljoonia. Mulla on ehkä hieman epärealistinen kuva tästä(kin) ammatista.
Tässä olis se hyvä puoli, että mun ei välttämättä tarvis muuttaa ja saisin pitää kissaT ja hevoset yms. Huono puoli on se, että olisin jumissa Suonenjoella (tai Kuopiossa, joka ei ole hirveästi parempi vaihtoehto) ainakin sen kolme vuotta. Niin ja sitten tietysti se pieni ongelma, etten osaa englantia. Sain tänään valintakoekutsun ja meinasin pyörtyä kun luin mitä pääsykoe pitää sisällään. TAI SIIS VALINTAKOE. Miks ihmeessä samoille asioille pitää antaa miljoona eri nimeä? No anyway, written part 1: Applicant's Structured Motivation Letter (mikä motivaatio?), written part 2: One Essay and 15 multiple-choice questions based on the pre-reading material "Perspectives on International Business" (joka on muuten 80 A4:sta...) Mut monivalintoja, jee! Voin saada jopa yhen pisteen. Written part 3: Mathematics and Logic (minun vahvin alani. OR NOT) Written part 4: English Essay (siis mikä tää on? Samanlainen ku ylppäreissä vai? Apua, OLLIIIII help mee)


Ja sit jos sekä suunnitelma A että B kusee (varsin todennäköistä minun tuurillani/taidoillani), niin minulla on myös suunnitelma C, joka on kaikessa yksinkertaisuudessaan seuraava: Jään Suonenjoelle, yritän etsiä jotain töitä ja haen jonnekin kouluun syksyn haussa. Muistaakseni Kouvolan amkissa oli joku johdon assistenttilinja ja joku kansainvälinen kielilinja? Niihin olisin halunnu hakea jo keväällä, mut niihin oli haku vain syksyllä. Joten ei paha vaihtoehto tämäkään. JOS siis saisin töitä ja pääsisin sitten lopulta johonkin kouluun.


Jos kaks vaihtoehtoa kolmesta sisältää Suonenjoelle jäämisen, niin voimme vain miettiä kuinka aivoni ovat sumentuneet. MUTTA KUN EN JAKSAIS MUUTTAA. Oon just alkanu viihtyä täällä. Tykkään tästä kämpästä, vaikka tää onkin aika kauhee ja mulla on kivat naapurit jne jne jne. Tai sit oon vaan laiska ja antisosiaalinen möykky, joka haluais viettää loppuelämänsä peiton alla. Mitä tapahtui tytölle, joka halusi jo peruskoulussa pois täältä, haaveili ulkomailla asumisesta ja ennen kaikkea tiesi mitä halusi? Kysynpähän vaan. Olis kiva tavata joskus.



Loppukevennykseksi vielä parin viime päivän työmatka-asu. Niin ja en muuten voi enää liikkua yleisillä paikoilla ilman hattua kun mun hiukset on niin hirveet. Ja mulla olis nyt rahaakin käydä leikkauttamassa ne, mut en kerkee, kun on töitä!!! Argh. Yks mummeli muuten rakastu muhun noiden lettien takia, sen mielestä olin niin söpö. Ihanaa kun aina kaikki mummelit ja 50-vee äijät on ihan lovena muhun, mut sit jotkut parikymppiset urheilijapojat ei. Maailma on karu.
Oon muuten viimeisen viikon (!) ajan kuunnellu repeatilla Kentin Du & Jag Döden-levyä, jonka ostin kirpparilta tässä taannoin. En oo koskaan ennen tajunnu, että Kent on luultavasti bändi, jota oon kuunnellu ylivoimaisesti eniten maailmassa. Mulla on nimittäin tapana aina jumittua sen levyihin useaksi viikoksi. Ne biisit on vaan niin täydellisen melankolisia. Ja ruotsinkielisiä! Ei sillä että tajuaisin niistä mitään. Mikä on ehkä vaan hyvä. Monet hyvät biisit menee ihan pilalle kun kuuntelee ajatuksella ne lyriikat ja tajuaa, että ne on jotain ihan kliseistä paskaa.



Biisi, johon en ehkä kyllästy koskaan ♥
Niin ja jos joku tajuaa mistä tuossa lauletaan, niin EN HALUAA TIETÄÄ!

2 kommenttia:

hannamaria kirjoitti...

Tiedätkö! Oon huono ilmaisemaan itseäni verbaalisesti, mutta koitahan ymmärtää.

Minun mielestäni vaihtoehto kolmonen (vai c, vai mikä se nyt oli) kuulostais parhaalta. Okei, minustakin on tulossa kunnon vanhus mutta jostakin käsittämättömästä syystä mä tykkään Suonenjoesta tosi paljon ja aion muuttaa tänne sitten joskus opiskelujeni jälkeen takasin. Sairasta, tiedän, mutta minusta täällä on niin rauhallista ja kivaa asua, vaikkakin näin nuorelle ihmiselle piirit on vähän ahdistavan pienet ja esimerkiksi miestä en tule täältä (jos mistään) koskaan löytämään.

Mutta, niin sekin pitää sanoa että osaat kirjottaa ihanan elähdyttävästi ja ja ja käyttää adjektiiveja hyvin ja kaikkea kivaa 8)

okei mulla oli kommenttia aloittaessa joku oleellinen pointtikin mutta taisin sitten unohtaa sen ja tämä kommentti kuihtui kasaan. krhm, jees.

MOENDE kirjoitti...

Haha, jee! Suonenjoki <3

Mun mielestä täällä on miehiä vähän liikaakin :D Ja sit niihin törmää koko ajan kaikkialla vaikka ei haluaisi.