maanantai 15. helmikuuta 2010

Kuunnellaan vaan taivasta :D

Se vaikkei vastakaan. Pienenä vinkkinä kaikille, joilla mahdollisesti on vielä kuunteluita edessä joskus: ei kannata valvoa edellisenä yönä kahteen. Koe meni osaltani jotenkin niin nopeasti :D En kerinnyt edes saada kuunteluvaihdetta päälle kun se jo loppui. Eli vituiks meni.


Masokistisena ihmisena olen tietenkin roikkunut Abitreenien sivuilla stalkkaamassa muiden vastauksia. Olin mä sentään edes vähän ollu oikeilla jäljillä, mutta kun se ei riitä. Eräällä on (siis oli) tavoitteet taas hieman astetta korkeammalla. Hieman lohtua toi sentään prelin palautus, olin nimittäin saanut aineesta 82 pistettä, ja siinä oli yksi todella paha virhe. Rakas englanninopettajamme oli vielä kirjoittanut loppuun, että ilman sitä virhettä olisi ollut todella positiivinen esitys! :O Ja sana todella oli vielä alleviivattu ;) Kaikki ko. opettajan tuntevat tajuavat miten suuri saavutus tässä nyt on kyseessä :D Eli nyt pitää uudella motivaatiolla lukea kirjallisiin ja lopettaa tuo sanojen arvailu ainetta kirjoittaessa.

Itselläni olisi vielä keskiviikkona edessä saksan kuuntelu. Englannissahan olen ihan hyvä, joten sen kuunteluun en valmistautunut mitenkään, mutta tämä saksa... Olen oikeasti niin surkea. Olen opiskellut saksaa ala-asteelta asti ja olen silti surkeampi kuin vasta lukiossa aloittaneet. Ei ole reilua :D
Olen lueskellut (okei, selaillut) tässä viime päivinä vanhoja yläasteen saksan kirjoja, koska sanavarastoni on niin heikko. Eikä itsetuntoa kyllä hirveästi nosta se, että en osaa edes seiskaluokan sanastoa. En todellakaan ole mitään kokeisiin lukevaa -tyyppiä, joten lukeminen ei oikein suju. Jaksan keskittyä ehkä 15 minuuttia kerrallaan. Ja kyse ei todellakaan ole mistään keskittymishäiriöstä, koska pienenä saatoin lukea kokeisiin jonkun 4 tuntia putkeen ihan kevyesti. Silkkaa laiskuutta tämä on.
Yritän kuitenkin huijata itseäni. Olen kuunnellut saksankielistä räppiä (Curse, Massive Töne), laittanut Spiegelin aloitussivuksi (tosin se latautuu niin hitaasti ettei siitä ole paljoakaan hyötyä) ja nyt olen myös löytänyt saksalaiset nettiradiot! Tuolta löytyy oikeasti ihan mielenkiintoisia kanavia, esimerkiksi trancefaneille suosittelen 1LIVE rockeria, tosin jos saksaa haluaa oppia niin sitten ei kannata siihen turvautua. Itse kuuntelen sitä eilen noin 5 tuntia ja siellä sanottiin jopa kerran "Rocker mit Paul van Dyk". Mutta musiikki oli hyvää :)

Jotenkin kummasti lipsun vain kuuntelemaan suomalaista räppiä. En nykyään kuuntele mitään muuta, varsinkaan nyt kun Spotifystä löytyy vaikka mitä kivaa :P En tiedä, että enkö ennen vain onnistunut löytämään niitä, mutta viime aikoina olen löytänyt sieltä hirveästi suomalaista räppiä. Suosittelen!
Torstaina penkkarit, iik. Pitäis varmaan pikkuhiljaa rueta sitä asua kyhäilemään. Torstai-iltana sitten pääsee vähän baareilemaan ja perjantaina menen ehkä keikkailemaan. Kuka tietää.

2 kommenttia:

Suvi kirjoitti...

hoooo! joku on kuunnellu tai ainakin vilkassu mun soittolistaa, great! :D unettomien öiden suosikkipuuhaa tuo soittolistojen väkertely :D

MOENDE kirjoitti...

joo, kyl mä sitä oon jopa kuunnellu :)